سیستم مالی
سیستم مـالی
سیستم مالی سامانه جامع مالی، اداری، بازرگانی و تولیدی مدبران متشکل از چندین زیر سیستم می باشد که این زیر سیستم ها عبارتند از :
سیستم مـالی سامانه جامع مالی، اداری، بازرگانی و تولیدی مدبران متشکل از چندین زیر سیستم می باشد که این زیر سیستم ها عبارتند از :
زیرسیستم های سامانه مالی
زیرسیستم های سامانه مالی
زیرسیستم دفترداری سامانه مدبران قابلیت ثبت رویدادهای مالی (دستی – اتوماتیک) را به بهترین شکل ممکن برای کاربران فراهم می سازد و با توجه به موتور گزارش ساز قدرتمند، کاربر امکان اخذ گزارشات متنوع و جامع را از اطلاعات ثبت شده در سیستم خواهد داشت. لازم به ذکر است سامانه مدبران امکان ثبت ۱۰۰% اسناد حسابداری را به صورت اتوماتیک و بر اساس مدارک مرجع و قابلیت پیوست مستندات به اسناد ایجاد شده را برای کاربر محیا ساخته است.
برخی از امکانات زیرسیستم دفترداری سامانه مدبران
برخی از امکانات زیرسیستم دفترداری سامانه مدبران
- مدیریت داینامیک کدینگ حسابداری شناور با تعداد سطح نامحدود
- امکان تعریف و مدیریت دوره های مالی به صورت کاملا منعطف
- مدیریت ثبت سند حسابداری (اتوماتیک – دستی)
- ارتباط مستقیم با سامانه مودیان
- مدیریت آنالیز گزارش فصلی و ارزش افزوده
- گزارشات استاندارد حسابداری (تراز – گردش – مانده – دفاتر و …)
- مدیریت خروجی گزارش آنالیز ۱۶۹ و ارزش افزوده
زیرسیستم خزانه داری (دریافت – پرداخت) سامانه مدبران، جهت مدیریت موثر وجوه نقد، رهگیری و کنترل تعهدات و مطالبات، تحلیل جریان نقدینگی سازمان و ایجاد اسناد خودکار و همچنین مدیریت تضامین دریافتی و اعطائی سازمان ها، امکانات متنوع و جذابی را برای کاربران خود فراهم می سازد.
برخی از امکانات زیرسیستم خزانه داری (دریافت – پرداخت) سامانه مدبران
برخی از امکانات زیرسیستم خزانه داری (دریافت – پرداخت) سامانه مدبران
- مدیریت بانک، شعب بانکی، حسابهای بانکی، چک ها
- مدیریت تضامین
- مدیریت صندوق ها
- مدیریت کامل فرآیند های پرداخت (درخواست پرداخت، اعلامیه های پرداخت و …)
- مدیریت تنخواه
- مدیریت کامل فرآیندهای دریافت (مجوزات دریافت، اعلامیه دریافت و …)
- رهگیری و مدیریت وضعیت اسناد (چک) دریافتی و پرداختی
- مدیریت کلیه نقل انتقالات بانکی
- مدیریت مغایرت گیری مکانیزه حساب های بانکی
- مدیریت مطالبات و تعهدات
- مدیریت گردش وجوه نقد
زیرسیستم حقوق و دستمزد سامانه مدبران، کلیه فرآیندهای مربوط درج و دریافت عوامل حقوق و دستمزد (حکمی، کارکردی، انواع کسورات و … )، پردازش و محاسبه، گزارش گری و تهیه خروجی های متنوع جهت ذینفعان داخلی و خارجی سازمان را به صورت جامع پوشش می دهد و بدلیل پویایی فرآیند ها این امکان را برای کاربر فراهم می سازد تا پیچیده ترین روش های محاسبه حقوق و دستمزد را پیاده سازی و اجرا نماید.
برخی از امکانات زیرسیستم حقوق و دستمزد سامانه مدبران
برخی از امکانات زیرسیستم حقوق و دستمزد سامانه مدبران
- مدیریت ماه های حقوق
- مدیریت عوامل ماهیانه پرسنل به همراه فرمول ساز پویا
- مدیریت پردازش حقوق و دستمزد به تفکیک مراکز هزینه، صندوق های بیمه و …
- مدیریت تولید اسناد حسابداری حقوق و دستمزد به صورت اتوماتیک
- مدیریت محاسبه عیدی، پاداش، ذخیره مرخصی و …
- مدیریت معافیت ها
- تولید کلیه گزارشات مورد نیاز صندوق های بیمه( تامین اجتماعی و …)
- تولید کلیه گزارشات مورد سازمان امور مالیاتی
- گزارشات و خروجی های متنوع
زیرسیستم های انبار و حسابداری انبار سامانه مدبران، امکان انجام کلیه فرایند های انبار اعم از مدیریت کالا ها، مدیریت ورود کالا به انبار، مدیریت خروج کالا از انبار، مدیریت نقل و انتقال بین انباری، مدیریت موجودی فیزیکی و همچنین فرایند های مالی انبار اعم از قیمت گذاری، ایجاد اسناد حسابداری اتوماتیک، کنترل موجودی ریالی و … به کاربر می دهد.
برخی از امکانات زیرسیستم های انبار و حسابداری انبار سامانه مدبران
برخی از امکانات زیرسیستم های انبار و حسابداری انبار سامانه مدبران
- مدیریت تعریف انواع انبار ها (مواد و مصالح، محصول، در جریان ساخت و …)
- مدیریت دسته بندی داینامیک کالاها
- مدیریت جانمایی کالا در انبار
- مدیریت ورود کالا (مجوزات رسید – قبض انبار و …)
- مدیریت خروج کالا (دستور تحویل، حواله، بین انباری و …)
- مدیریت موجودی و انبارگردانی
- مدیریت اضافات و کسورات انباری
- گزارشات انبار (کاردکس – بیلان و …)
- قیمت گذاری انبار به روش های میانگین موزون، FIFO ،LIFO و شناسایی ویژه
- قیمت گذاری رسید ها (دستی و اتوماتیک)
- قیمت گذاری حواله ها (اتوماتیک)
- قیمت گذاری مدارک بین انباری
- امکان ثبت اسناد حسابداری انبار به صورت اتوماتیک و به تفکیک انبار، دسته بندی کالا و …
- مدارک ورود به انبار (انواع رسید و قبض انبار)
- مدارک خروج از انبار(انواع حواله)
- مدارک بین انباری
- گزارشات ریالی انبار (کاردکس – بیلان و …)
زیرسیستم خرید و حسابداری خرید سامانه مدبران، امکان انجام کلیه فرایند های خرید کالا و خدمات اعم از مدیریت درخواست های خرید، ثبت سفارشات خرید کالا و خدمات، مدیریت اصلاحیه های سفارشات خرید، مدیریت تامین کنندگان، مدیریت نقاط سفارش خرید کالا و همچنین کلیه فرایند های مالی خرید کالا و خدمات اعم از تایید مالی سفارشات خرید کالا و خدمات، صدور صورتحساب های خرید، تسهیم هزینه های خدمات به مراکز هزینه، ایجاد اسناد حسابداری خرید و تولید اطلاعات مربوط به گزارشات فصلی و ارزش افزوده خرید و … برای کاربران فراهم می سازد.
برخی از امکانات زیرسیستم های خرید و حسابداری خرید سامانه مدبران
برخی از امکانات زیرسیستم های خرید و حسابداری خرید سامانه مدبران
- مدیریت تامین کنندگان
- مدیریت درخواست خرید
- مدیریت سفارشات خرید
- مدیدیت خرید از بورس
- مدیریت تعدیلات خرید
- گزارشات متنوع
- تاییدات مالی سفارشات خرید و کنترل قیمت ها
- مدیریت شرایط پرداخت سفارشات خرید
- تولید صورتحساب های خرید کالا و خدمات (دستی و اتوماتیک)
- تسهیم هزینه های خرید خدمات به تفکیک مراکز هزینه
- ایجاد اسناد حسابداری خرید
- ایجاد اطلاعات مورد نیاز جهت تهیه گزارشات فصلی و ارزش افزوده خرید
- تسویه سفارشات خرید به صورت اتوماتیک
- امکان ایجاد صورت حساب های تعدیل خرید
زیرسیستم های فروش و حسابداری فروش سامانه مدبران، امکان انجام کلیه فرایند های فروش کالا و خدمات اعم از مدیریت سفارشات فروش کالا و خدمات، مدیریت اصلاحیه های سفارشات فروش، مدیریت مشتریان و همچنین فرایند های مالی فروش کالا و خدمات اعم از تایید مالی سفارشات فروش کالا و خدمات، صدور صورتحساب های فروش، ایجاد اسناد حسابداری فروش و تولید اطلاعات مربوط به گزارشات فصلی و ارزش افزوده فروش و … برای کاربران فراهم می سازد.
برخی از امکانات زیرسیستم های فروش و حسابداری فروش سامانه مدبران
برخی از امکانات زیرسیستم های فروش و حسابداری فروش سامانه مدبران
- مدیریت مشتریان
- مدیریت سفارشات فروش کالا و خدمات
- تاییدات مالی سفارشات فروش و کنترل قیمت ها
- مدیریت شرایط دریافت سفارشات فروش
- تولید صورتحساب های فروش کالا و خدمات (دستی و اتوماتیک)
- ارسال صورتحساب های فروش به سامانه مودیان
- استعلام وضعیت های صورت حساب های فروش از سامانه مودیان
- ایجاد اسناد حسابداری فروش
- ایجاد اطلاعات مورد نیاز جهت تهیه گزارشات فصلی و ارزش افزوده فروش
- تسویه سفارشات فروش به صورت اتوماتیک
- امکان ایجاد صورت حساب های تعدیل فروش
- گزار شات متنوع فروش
زیرسیستم دارایی های ثابت و اموال سامانه مدبران، امکان انجام کلیه فرایند های خرید تا تعمیر، از انتقال تا تعدیل و از کنارگذاری تا اسقاط، برای حفظ سوابق و انعکاس صحیح آن ها در گزارشات و در انتها مدیریت تغییرات مالی دارایی، اعم از اصلاح بها، استهلاک، کاهش ارزش و … جهت تشکیل اسناد حسابداری مناسب و ارائه گزارشات مالی را برای کاربران فراهم می سازد.
برخی از امکانات زیرسیستم دارایی های ثابت و اموال سامانه مدبران
برخی از امکانات زیرسیستم دارایی های ثابت و اموال سامانه مدبران
- مدیریت دسته بندی دارایی ها
- مدیریت ثبت دارایی ها
- مدیریت خرید، افزایش، کاهش، اسقاط و … دارایی ها
- مدیریت خروج و کنارگذاری دارایی های ثابت
- مدیریت محل های استقرار اموال و جانمایی دارایی ها
- مدیریت نقل و انتقال اموال
- مدیریت محاسبه اتوماتیک استهلاک دارایی ها
- مدیریت اموال گردانی
- گزارشات متنوع (نقل و انتقال، کارت اموال پرسنل، کارت مالی دارایی ها و …)